
A világ leggyorsabb traktorja
Az ember arról híres, hogy imád versenyezni. Ha jobban belegondolunk, akkor szinte bármiből készíthetünk egy „ki a legjobb” napot, még akkor is, ha amúgy nincs túl sok értelme. Talán így jutott el a világ oda, hogy meg akarják keresni a leggyorsabb traktort.
Amikor meghalljuk a traktor szót, akkor a gepkozvetito.hu traktorok oldalán található hatalmas járműre gondolunk, ami a földek közelében közlekedik, és általában hosszú kocsisort hagy maga után. Az bennük a legbosszantóbb, hogy nem tudnak túl gyorsan menni, bár ez teljesen érthető, hiszen a földeken nem kell száguldozniuk. De akkor mit kell érteni a világ leggyorsabb traktorján?
A Guinness-rekordok könyve tele van érdekességekkel, próbálkozásokkal és furcsaságokkal. Az emberek újabb és újabb, néha teljesen abszurd ötlettel állnak elő, csak azért, hogy ők is bekerüljenek a rekordok közé. Így született meg a száguldó traktor, ami a hatalmas súlyával megpróbálja legyőzni a fizika törvényeit, és maga mögött akarja hagyni az autópályán közlekedő személygépkocsikat is. Legelőször a Lamborghini ért el 140 km/órás sebességet, ami már szépnek mondható, viszont a mérnökök nem érték be ennyivel.
Az első próbálkozások
2019-ben többször is próbálkoztak a rekordokkal. Ennek az lett a vége, hogy sokszor még a 140-es sebességet sem érték el, azonban végre megtörtént a várva várt eredmény, ugyanis a mutatók egészen a 166 km/óráig kúsztak fel. Ez viszont azt mutatta, hogy a csúcs nagyon nehezen dől meg, tehát egy kis változtatásra lesz szükség. A mérnökök visszavonultak, még jobban átgondolták a traktor tulajdonságait, és egy sor módosítást hajtottak végre rajta. Csökkentettek a súlyán, és mondhatni, hogy egy kicsit futurisztikus traktort készítettek, ami a Fastrac nevet kapta. Ez a sárga-fekete traktor most újra a rajthoz állt, de ez már a Guinness munkatársai előtt történt.
Megdőlnek az új rekordok
2019 őszén Guy Martin pilóta elfoglaltat a Fastrac vezetőfülkéjét. Arra számított, hogy olyan sebességeket fog elérni, amit azelőtt senki sem látott. Ehhez viszont olyan alkatrészektől kellett megszabadulniuk, mint például a féktől, így a mutatvány nem volt veszélytelen. A megálláshoz egy ejtőernyőhöz hasonlító szerkezetet használtak, amivel Martin tökéletesen tisztában volt. Teljesen érthető, hogy az izgalmak egyre fokozódtak.
Az Elvington reptéren mindenki az eseményt figyelte, amikor a csíkos traktor beindította a motorokat. Az öttonnás szépségben felbőgött az 1000 lóerőt motor, majd szinte kilőtte magát. És ekkor megtörtént a csoda! A traktor 217,57 km/órás átlagsebességet produkált, ami azt jelenti, hogy a pálya bizonyos szakaszain elérte a 247 km/órát!
Ha egy kicsit belegondolunk, akkor ezek a számok az autókat is lenyomják, tehát igazán felemelő érzés lehetett elérni az új rekordot. A tuningolást a Forma 1 csapat készítette, és mára biztosan állíthatjuk, hogy jó munkát végeztek. Az öt tonna, az 1000 lóerő, a 7,2 literes dízelmotor és a 2500 Nm nyomaték ledöntötte a nézőket, és joggal került be a rekordok könyvébe. Már csak az a kérdés, hogy vajon ki lesz a következő, aki átlépi ezt a sebességet.
További bejegyzések
A zene növényekre gyakorolt hatásával kapcsolatban több kísérletet is végeztek
Több kutatást is végeztek azzal kapcsolatban, hogy a növények hogy reagálnak a zenére. A témával kapcsolatban a Bloomscape foglalta össze a kutatási eredményeket. Mint írják, az elképzelés, miszerint a zene hatással lehet a növények növekedésére,
Az agrárszektorban is egyre elterjedtebbek az okos rendszerek, és az okosórák is
Az okostelefonok mellett már az okosórák is egyre elterjedtebbek, és sokan nem is gondolnak bele, hogy a szórakozáson túl mi mindenre használhatóak. Ma már szinte nincs is olyan gazdasági szektor, ahol ne használnák ki a
A talaj tápanyag-utánpótlása lesz a hosszú távú jóllétünk kulcsa
A globális népességnövekedés következtében becslések szerint 2050-re akár 70 százalékkal is növelnünk kell az élelmiszertermelést. Ez azt jelenti, hogy a század első felében több élelmiszert fogunk termelni, mint az emberi civilizáció eddigi történelmében.